Ministerul Sănătăţii deschide un call-center despre administrarea iodurii de potasiu

Ministerul Sănătăţii deschide un call-center despre administrarea iodurii de potasiu

Ministerul Sănătăţii va deschide miercuri un call-center, pentru a permite persoanelor interesate să afle de la specialişti informaţii despre administrarea tabletelor de iodură de potasiu în cazul unui incident nuclear care ar genera creşterea nivelului de radiaţii.

Call-center-ul poate fi accesat la numărul de telefon 021.317.40.06, de luni până joi, între orele 8:30-16:30, şi vineri, în intervalul 8:30-14:30.

Ministerul a elaborat şi un ghid de informare generală, care cuprinde informaţii despre condiţiile de administrare a tabletelor de iodură de potasiu 65 mg şi despre dozele recomandate. Ghidul este postat pe pagina de internet a ministerului.

Call-center-ul face parte din campania de informare cu privire la administrarea comprimatelor de iodură de potasiu.

Luni, ministrul Sănătăţii a admis că distribuirea către populaţie a pastilelor de iodură de potasiu va fi amânată până la finalizarea campaniei de informare, în condiţiile în care nici medicii de familie nu au fost convinşi să se implice în distribuirea medicamentului către pacienţii de pe propriile liste.

Săptămâna trecută, reprezentanţii medicilor de familie s-au arătat nemulţumiţi că nu au fost consultaţi înainte cu privire la distribuirea tabletelor de iodură de potasiu.

Ministerul Sănătăţii a avertizat că iodura de potasiu nu trebuie utilizată în mod profilactic, deoarece poate provoca afecţiuni ale glandei tiroide.

Specialiştii subliniază că administrarea iodurii de potasiu va fi introdusă în cadrul măsurilor de răspuns timpuriu stabilite de către autorităţile competente. Medicii recomandă administrarea iodurii de potasiu la 2-8 ore de la expunerea la norul radioactiv şi consideră că până la 24 de ore de la expunere este încă benefică administrarea iodurii de potasiu.

viewscnt