România a înregistrat anul trecut a treia creştere a costurilor cu serviciile medicale din Europa, de 15%, după Serbia şi Lituania, potrivit studiului “Medical Trends Around the World” realizat de compania globală de consultanţă în sănătate Mercer Marsh Benefits, citat de Agerpres.
Inflaţia aferentă serviciilor medicale în 2017, calculat pe baza informaţiilor furnizate de asigurătorii locali, a fost de două ori mai mare în România faţă de media consemnată în Europa, conform studiului, care se bazează pe datele colectate de la 225 de asigurători din 62 de ţări.
"Sporirea investiţiilor în infrastructura medicală privată, avansul tehnologic alături de creşterea costurilor salariale în domeniul public au contribuit la atingerea nivelului actual al inflaţiei aferente serviciilor medicale. E nevoie ca angajatorii să-şi fundamenteze strategiile de HR pe analiza integrată a datelor relevante despre sănătatea angajaţilor, în scopul implementării unor programe de beneficii cât mai eficiente din perspectiva costurilor", a afirmat managerul Mercer Marsh Benefits România, Silvia Dumitrescu.
Costurile cu serviciile medicale la nivel mondial au crescut cu 9,5% în 2017, de aproape trei ori mai mult decât rata estimată a inflaţiei.
Investiţiile în sisteme de analiză a datelor şi adoptarea unei strategii care se concentrează pe creşterea confortului angajaţilor pot ajuta angajatorii şi asigurătorii să eficientizeze costurile şi să îmbunătăţească fluxurile în domeniul sănătăţii.
Problemele de sănătate mentală reprezintă un factor important de risc ce influenţează costurile serviciilor medicale acordate angajaţilor.
De asemenea, circa 40% dintre asiguratorii care au participat la studiu indică faptul că angajatorii nu acoperă prin planurile oferite accesul angajaţilor la serviciile de consiliere personală.
Potrivit studiului, angajatorii şi asigurătorii vor trebui să investească în capabilităţi digitale şi de analiză a datelor, având în vedere aşteptările forţei de muncă de astăzi, bazate pe experienţa digitală a consumatorilor. În prezent, unul din şase asigurători nu oferă soluţii digitalizate de rezolvare a daunelor.
Raportul se fundamentează pe informaţiile furnizate de asiguratori despre creşterea costurilor medicale comparativ cu rata inflaţiei pentru fiecare dintre pieţele prezentate.
Documentul are la bază şi informaţiile transmise de companiile de asigurări legate de tipurile, costurile si frecventa daunelor medicale în care au fost implicaţi angajaţii companiilor ce oferă asigurările medicale că beneficiu pentru salariaţii lor, în anul 2017.