Companiile din sectorul sănătăţii din SUA cheltuiesc 30 miliarde dolari pe an pentru publicitate

Companiile din sectorul sănătăţii din SUA cheltuiesc 30 miliarde dolari pe an pentru publicitate

Cheltuielile pentru publicitate realizate de companiile din sectorul sănătăţii din Statele Unite aproape s-au dublat în ultimele două decenii, pe fondul creşterii competiţiei pe cea mai mare piaţă de sănătate din lume, arată un studiu realizat recent. 

Cheltuielile anuale pentru marketing din sectorul sănătăţii au crescut de la 17,7 miliarde de dolari în 1997 la cel puţin 29,9 miliarde de dolari în 2016, în special ca urmare a avansului cheltuielilor pentru publicitate adresată direct consumatorilor pentru medicamentele eliberate pe bază de prescripţie medicală.

Aceste costuri au urcat de la 2,1 miliarde de dolari până la 9,6 miliarde de dolari pe an în perioada menţionată.

Totuşi, cea mai mare pondere în bugetul de marketing este reprezentată de promovarea în rândul profesioniştilor din domeniul sănătăţii. Aceste cheltuieli au urcat de la 15,6 miliarde dolari la 20,3 miliarde de dolari pe an în ultimele două decenii, în ciuda noilor politici ale spitalelor şi şcolilor medicale menite să limiteze influenţa companiilor farmaceutice asupra prescrierii medicamentelor.

Cheltuielile pentru marketing din industrie sunt similare cu bugetul de aproximativ 30 miliarde dolari al Institutului Naţional de Sănătate din SUA şi depăşesc cu mult bugetul de 5 miliarde dolari al agenţiei americane de reglementare în domeniul medicamentelor - FDA.

”În timp ce marketingul poate avea efecte pozitive, cum ar fi destigmatizarea bolilor (de exemplu, HIV) sau simptomelor jenante (de exemplu, impotenţa), el poate extinde sau chiar genera boli sau ridica speranţe false prin exagerarea efectelor tratamentelor - de exemplu, comercializarea medicamentelor pentru Alzheimer cu eficienţă limitată”, a declarat pentru Reuters unul dintre autorii studiului, dr. Steven Woloshin de la Dartmouth Institute for Health Policy din Lebanon, New Hampshire.

În goana pentru creşterea cotei de piaţă, aproape fiecare jucător din industrie - de la producători de medicamente la asigurători sau spitale - investesc masiv în promovarea în mediul profesioniştilor care prescriu reţete şi în rândul consumatorilor.

Statele Unite au, de departe, cele mai mari cheltuieli pentru sănătate din lume, estimate la circa 3.300 miliarde de dolari în 2016, sau 17,8% din produsul intern brut (PIB) al ţării.

Studiul reprezintă cea mai amplă analiză a marketingului medical din SUA şi a luat în calcul comercializarea medicamentelor eliberate pe bază de reţetă, campaniile de sensibilizare privind bolile şi serviciile de sănătate pentru consumatori şi profesionişti.

viewscnt