Immoterapia pentru cancer Keytruda, dezvoltată de compania americană Merck, a înregistrat pentru prima dată vânzări trimestriale de peste 2 miliarde dolari în perioada octombrie-decembrie 2018.
Merck a raportat pentru ultimul trimestru al anului trecut un profit uşor peste aşteptări, generat în principal de vânzările Keytruda, care au crescut cu 66% până la 2,15 miliarde dolari, în timp ce analiştii estimau un nivel de 2,12 miliarde de dolari, relatează Reuters.
Keytruda este cel mai bine vândut produs al Merck. Dezvoltat iniţial ca un medicament pentru cancer pulmonar, Keytruda a ajuns cel mai bine vândut tratament pentru această afecţiune.
Ulterior, medicamentul a primit indicaţie terapeutică extinsă pentru tratamentul altor tipuri de cancer.
De la apariţia sa pe piaţă, Keytruda a devenit cea mai răspândită alegere ca tratament de primă linie pentru cancer pulmonar avansat, devansând Opdivo, medicamentul grupului rival Bristol-Myers Squibb - primul tratament imunologic împotriva cancerului.
În ultimele trei luni din 2018, Opdivo a înregistrat vânzări de doar 1,8 miliarde dolari.
Un alt produs al Merck, vaccinul Gardasil, recomandat pentru a preveni anumite tipuri de cancer, a avut de asemenea un trimestru bun, cu vânzări în creştere cu 32%, la 835 milioane dolari.
În schimb, vânzările înregistrate de vaccinul Zostavax al Merck, recomandat pentru prevenirea Zonei Zoster, au dezamăgit, mai ales în comparaţie cu produsul rival Shingrix dezvoltat de GSK.