Novo Nordisk, companie farmaceutică inovativă globală, a început anul în noul său sediu din clădirea Ţiriac Tower, din apropierea Pieţei Victoriei, o construcţie „verde” certificată LEED Platinum şi Well Health-Safety, axată pe folosirea eficientă a resurselor: consum optimizat de energie, utilizarea eficientă a apei, materialele folosite, resurse şi calitatea mediului interior, soluţiile de iluminat LED şi 98% din zona ocupată a clădirii cu vedere direct către exterior.
“Ne-am dorit să oferim un spaţiu confortabil colegilor, adaptat nevoilor lor şi perioadei pe care o traversăm. Aceasta s-a tradus într-un mix între birouri individuale şi spaţii de lucru în comun, într-un cadru de utilizare flexibilă, care să ne permită să construim mai departe pe bunele practici pe care le-am câştigat în ultimii ani de pandemie. Biroul este astfel o platformă fizică în care ne reconectăm şi ne consolidăm ca echipă, în care avem tot confortul pentru a face performanţă, dar care ne oferă şi un plus de semnificaţie socială, prin pilonul puternic de sustenabilitate care este omniprezent”, a declarat Cecilia Radu, Director General Novo Nordisk România.
Designul şi modul de utilizare gândite pentru noul birou Novo Nordisk pun accent pe sustenabilitate, în linie cu strategia Novo Nordisk de impact zero asupra mediului, iar materialele folosite sunt naturale: textile din lână, lemn, plante naturale şi stabilizate etc. În plus, produsele de mobilier folosite sunt la cele mai înalte standarde, realizate din materiale reciclate şi sunt, la rândul lor, în mare măsură reciclabile la sfârşitul ciclului de viaţă.
Proiectarea biroului Novo Nordisk a început în luna mai 2020, în plină perioadă de pandemie, de aceea cea mai mare provocare a fost crearea unui spaţiu care să respecte nevoile sociale actuale, într-o perioadă în care spaţiile de lucru erau într-o continuă transformare.
“Conceptul propus a fost Living Office, bazat pe o metodologie de design propusă de Herman Miller şi fundamentată pe designul centrat pe fiinţa umană, pe nevoile şi emoţiile utilizatorilor. Din acest punct de vedere am fost de la început aliniaţi cu reprezentanţii Novo Nordisk, care ne-au cerut să găsim soluţii personalizate, create în jurul nevoilor angajaţilor, care să se simtă confortabil « ca acasă»”, a declarat arhitect Delia Alexandra Didea, de la Workspace Studio, partenerul Novo Nordisk pentru proiectarea şi amenajarea biroului.
Spaţiul respectă tendinţele actuale în amenajarea de birouri: ergonomia socială şi cognitivă, ergonomia de produs, personalizarea spaţiilor - care trebuie să fie confortabile, cu zone flexibile şi multifuncţionale, cu lumină naturală şi soluţii acustice.
Despre strategia Novo Nordisk de impact zero asupra mediului
Strategia noastră ne provoacă să găsim noi modalităţi de a crea medicamente care pot fi reciclate sau reutilizate, de a ne remodela activitatea pentru a minimiza consumul şi risipa şi de a lucra cu furnizori care împărtăşesc acelaşi obiectiv.
Principalele direcţii:
- Trecerea la electricitate regenerabilă - În 2020, Novo Nordisk şi-a atins obiectivul de a utiliza 100% energie regenerabilă în producţia globală.
- Proiectarea de medicamente ecologice – Novo Nordisk reproiectează medicamentele existente şi viitoare pentru a reduce deşeurile: de la materiile prime din care se fabrică şi până la modul în care sunt fabricate.
- Colaborarea cu furnizori care împărtăşesc mentalitatea - Pentru un impact zero, atât în amontele cât şi în avalul lanţului de aprovizionare, colaborarea cu furnizorii este extrem de importantă.
Despre Novo Nordisk
Novo Nordisk este o companie farmaceutică globală, fondată în 1923, cu sediul central în Danemarca. Scopul nostru este de a determina schimbări pentru a învinge diabetul şi alte boli cronice grave, cum ar fi obezitatea, boli rare de sânge şi tulburări endocrine. Facem acest lucru prin descoperiri ştiinţifice de pionierat, prin extinderea accesului la medicamentele noastre şi căutând soluţii pentru prevenirea şi, în cele din urmă, vindecarea bolilor. Novo Nordisk are aproximativ 44.000 de angajaţi în 80 de ţări, produsele companiei fiind prezente în aproximativ 170 de ţări. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi novonordisk.com, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube.