Studiu: Scăderea emisiilor produse de maşinile diesel ar putea reduce rata mortalităţii în oraşe

Studiu: Scăderea emisiilor produse de maşinile diesel ar putea reduce rata mortalităţii în oraşe

Oraşele din Statele Unite, dar şi din alte părţi ale lumii ar putea înregistra o reducere a ratei mortalităţii şi ar putea beneficia de o economie îmbunătăţită la mijlocul acestui secol dacă guvernele federale şi locale ar menţine politicile stricte legate de poluarea aerului şi ar diminua concentraţiile emisiilor provenite de la camioanele de transport cu motoare diesel, conform unei cercetări de la Cornell University.

”SUA ar trebui să reducă emisiile în sectorul transporturilor. Prin îmbunătăţirea calităţii aerului prin politici mai bune şi prin tehnologie mai performantă în sectorul transportului de mărfuri, putem respira mai bine şi putem salva vieţi”, a spus profesorul Oliver Gao, autorul cercetării, citat de sciencedaily.com.

Transportul de mărfuri este un stâlp al economiei din SUA, dar în timp ce camioanele reprezintă mai puţin de 6% din milele făcute cu vehiculele pe autostrăzile din SUA, ele produc în jur de 40% din emisiile particulelor în suspensie ce poluează aerul şi în jur de 55% din oxizii de nitrogen, conform studiului.

Familile îşi folosesc maşina în jur de 10-12 ani şi parcurg în jur de 120.000 de mile în durata de viaţă a automobilului în timp ce un camion diesel poate rezista 25-30 de ani şi poate parcurge uşor un milion de mile, au mai stabilit autorii cercetării.

Pentru a reduce emisiile până la mijlocul secolului, producătorii de camioane trebuie să adauge tehnologii avansate pentru reducerea poluării la noile camioane şi să le scoată din uz pe cele vechi, care poluează foarte mult, au spus cercetătorii.

Camioanele de transport folosesc în principal motoare diesel, care sunt eficiente şi durabile, dar emit particule în suspensie, ce prezintă un risc de 7,5 ori mai mare de cancer decât orice altă toxină din aer. Emisiile diesel sunt clasificate ca un carcinogen de Grup 1 (cel mai înalt nivel), conform Agenţiei Internaţionale de Cercetare a Cancerului a Organizaţiei Mondiale de Sănătate

Cercetătorii au analizat impacturile reducerii particulelor în suspensie asupra sănătăţii publice, pe baza schimbărilor emisiilor pentru calitatea viitoare a aerului. Ei au estimat un rezultat îmbunătăţit asupra sănătăţii ceea ce înseamnă o prevenire de 3.600 de decese premature la nivel naţional în fiecare an şi o economie de 38 de miliarde de dolari în urma reducerii acelor decese.

În plus, beneficiile sociale ale scăderii emisiilor vor depăşi cu mult costurile de implementare a acestor standarde şi politici. De exemplu, costul total pentru scăderea particulelor în suspensie din 2011 până în 2050 ar fi de aproximativ 1,8 de miliarde de dolari anual, ceea ce ar economisi în jur de 5% din cheltuielile anuale estimate pentru sănătate.

În timp ce reglementările federale din prezent presupun limite ale emisiilor pentru vehiculele noi, acestea nu afectează vehiculele aflate deja în uz. Camioanele vechi, oricum, se pot degrada uşor astfel încât să ajungă să emită noxe semnificativ.

Eliminarea celor care emit foarte multe noxe ar putea reduce ulterior emisiile camioanelor cu 70% şi ar furniza cu 20% mai multe beneficii asupra sănătăţii, au mai afirmat cercetătorii.

viewscnt