Ministerul Sănătăţii a înăsprit condiţiile de desfăşurare a examenului de grad principal pentru asistenţi medicali şi moaşe

Ministerul Sănătăţii a înăsprit condiţiile de desfăşurare a examenului de grad principal pentru asistenţi medicali şi moaşe

Ministerul Sănătăţii a înăsprit condiţiile de organizare şi desfăşurare a examenului de grad principal pentru asistenţi medicali şi moaşe în scopul prevenirii fraudelor, introducând observatori desemnaţi de şeful OAMGMAMR care să asiste în sălile de examen şi condiţii mai stricte de păstrare a testelor grilă.

Astfel, un ordin publicat joi în Monitorul Oficial modifică şi completează ordinul ministrului Sănătăţii nr. 1.137/2018, privind Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de grad principal pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe, asistenţi medicali, surori medicale şi oficianţi medicali.

Prima modificare majoră este a componenţei comisiei centrale de examen, care urmează de acum să fie condusă obligatoriu de preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) şi nu de “un membru al Biroului executiv al OAMGMAMR, desemnat de preşedintele OAMGMAMR”, cum prevedea forma anterioară a ordinului.

De asemenea, numărul de membri ai comisiei va fi fix de acum, cuprinzând 10 membri, din care 6 din partea OAMGMAMR şi 4 din partea Ministerului Sănătăţii.

Astfel, noua componenţă a comisiei centrale de examen cuprinde: preşedintele comisiei (preşedintele OAMGMAMR), vicepreşedinte (nominalizat de Ministerul Sănătăţii), 3 membri nominalizaţi de Ministerul Sănătăţii şi 5 membri reprezentanţi ai OAMGMAMR. Comisia va avea şi un secretar, nominalizat tot de OAMGMAMR.

Până acum, comisia avea o componenţă variabilă, cuprinsă între 6 şi 8 membri, din care preşedinte (desemnat de preşedintele OAMGMAMR), 3 vicepreşedinţi (unul nominalizat de Ministerul Sănătăţii şi 2 vicepreşedinţi ai OAMGMAMR), şi între 2 şi 4 membri (1-2 nominalizaţi de Ministerul Sănătăţii şi 1-2 reprezentanţi ai OAMGMAMR).

O altă modificare importantă este înăsprirea condiţiilor de păstrare a testelor-grilă.

Potrivit ordinului 1.137/2018, testul-grilă se transmite comisiilor locale de examen în ziua desfăşurării examenului, pe adresa de e-mail indicată de preşedintele comisiei locale de examen, cu două ore înainte de începerea probei.

Noul ordin menţine posibilitatea ca, în cazul comisiilor locale de examen unde multiplicarea testelor-grilă nu se poate efectua în două ore datorită numărului mare de candidaţi înscrişi, testul-grilă sî poată fi transmis cu 24 de ore înainte de începerea probei, cu aprobarea preşedintelui comisiei centrale de examen.

Totuşi, noul ordin introduce condiţii stricte de păstrare a testelor-grilă transmise cu 24 de ore înainte  comisiilor locale de examen, prevederi care nu existau în ordinul 1.137/2018.

“Sigilarea plicurilor conţinând testele-grilă se face prin lipirea acestora, lipirea ştampilei, semnarea peste ştampilă de către persoana desemnată de către preşedintele comisiei locale de examen, peste care se aplică bandă adezivă transparentă”, menţionează o nouă prevedere introdusă prin noul ordin.

Potrivit legislaţiei, testul-grilă conţine 100 de întrebări şi se desfăşoară pe durata a două ore, pe parcursul cărora candidatul completează grila de răspuns.

În iulie, Ministerul Sănătăţii a introdus o “taxă de examen” pentru asistenţii medicali şi moaşele care urmează cursuri de specializare în vederea reconversiei sau dezvoltării abilităţilor profesionale.

viewscnt