Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat că Platforma Informatică din Asigurările de Sănătate funcţionează din nou de luni, 24 februarie, în urma lucrărilor de mentenanţă derulate în ultima săptămână. PIAS a funcţionat mult timp cu mari deficienţe, iar luna aceasta întreruperile au dau peste cap activitatea medicilor de familie. Instituţia a transmis şi un avertisment către furnizorii de servicii medicale privind solicitările primite pe e-mail, aparent de la CNAS, solicitând prudenţă maximă faţă de solicitările de comunicare a unor documente şi informaţii cu caracter personal.
“Precizăm că PIAS şi-a reluat funcţionalitatea în data de 24 februarie 2025, în urma lucrărilor de mentenanţă derulate în ultima săptămână şi de oprire controlată în sfârşitul de săptămână 21-24 februarie 2025”, a transmis Casa, într-un comunicat.
Potrivit instituţiei, pacienţii beneficiază de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, iar furnizorii pot valida în platforma informatică serviciile acordate.
Pe de altă parte, CNAS a transmis tuturor furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate “să manifeste prudenţă maximă faţă de solicitările de comunicare a unor documente şi informaţii cu caracter personal şi/sau confidenţial primite prin e-mail, aparent de la CNAS”.
“Instituţia noastră nu a solicitat furnizorilor transmiterea de documente în vederea verificării şi remedierii unor probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS). Solicitarea de documente se face exclusiv de casele de asigurări de sănătate, de pe adresele de e-mail dedicate derulării relaţiilor contractuale, adrese care sunt cunoscute de furnizori”, a precizat instituţia.
CNAS recomandă verificarea telefonică, la casele de asigurări de sănătate cu care furnizorii au contract, în cazul în care apar îndoieli faţă de legitimitatea unei solicitări de informaţii sau de documente.
“Mai atragem atenţia că nu există nici un motiv pentru care casele de asigurări de sănătate ar solicita de la furnizori parole, chei de activare şi alte informaţii similare care au fost livrate furnizorilor tocmai de casele de asigurări de sănătate, în vederea derulării relaţiilor contractuale”, mai arată CNAS.
Instituţia a transmis autorităţilor competente în domeniu sesizări pe tema e-mailurilor cu caracter înşelător.