Ministerul Sănătăţii a reglementat mai strict condiţiile pentru exercitarea profesiilor de medic, stomatolog şi farmacist în România, după scandalul medicilor falşi

Ministerul Sănătăţii a reglementat mai strict condiţiile pentru exercitarea profesiilor de medic, stomatolog şi farmacist în România, după scandalul medicilor falşi

Ministerul Sănătăţii a reglementat mai strict exercitarea profesiilor de medic, stomatolog şi farmacist în România, după scandalor medicilor falşi din ultimele luni, introducând o listă de documente obligatorii pe care trebuie să le depună orice persoană pentru angajarea pe un post. 

Astfel, un ordin publicat miercuri în Monitorul Oficial şi intrat în vigoare prevede “condiţiile necesare în vederea exercitării profesiei de medic, medic stomatolog şi, respectiv, farmacist pe teritoriul României în cadrul unităţilor sanitare publice şi private”.

Astfel, pentru exercitarea profesiilor menţionate, unităţile medicale publice şi private trebuie să solicite opt documente: cerere pentru ocuparea postului; diploma de licenţă şi certificatul de medic specialist sasu primar, în original şi copie; documente privind schimbarea numelui (în caz de căsătorie, divorţ); certificatul de membru al organizaţiei profesionale sau avizul de practică temporară sau ocazională; dovada că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la articolele 455, 541 şi 628 din legea 95/2006; cazierul judiciar; certificat medical din care să rezulte că este apt pentru exercitarea activităţii; actul de identitate.

“În situaţia persoanelor fizice independente, pe lângă docuemntele menţionate (...), este necesar să se solicite şi certificatul de înregistrare de la administraţia fiscală în care domiciliază medicul, medicul stomatolog şi, respsctiv, farmacistul”, prevede noul ordin.

Noile prevedere trebuie aplicate de către centrele de resurse umane în sănătate publică, direcţiile de sănătate publică (DSP) din judeţe şi de către unităţile medicale publice şi private.

viewscnt