Un start-up chinezesc evaluat la aproape 6 miliarde de dolari şi-a propus să devină un gigant al serviciilor de sănătate, echivalentul Amazon pentru acest sector, profitând de creşterea rapidă a cererii de servicii de sănătate şi de îngrijire personală din China şi de pe plan global, potrivit Bloomberg.
Atunci când sunteţi diagosticat cu diabet, reclame la tratamente pentru această maladie apar pe pagina dumneavoastră de Facebook. Primiţi noutăţi despre suplimente alimentare, sfaturi de la nutriţionişti. Informaţii despre poliţe de asigurare de sănătate apar pe telefonul dumneavoastră.
Aceasta nu este o scenă din filmul Minority Report, ci modelul de business al WeDoctor, una dintre cele mai valoroase companii chineze din domeniul serviciilor de sănătate.
Pentru consumatori, informaţiile nici măcar nu sunt uşor de detectat – ele pot fi, de exemplu, inserate într-un articol despre boli cronice.
Susţinută de grupul Tencent Holdings, compania WeDoctor se adaugă contingentului deja larg de firme care speră să revoluţioneze un sector al sănătăţii care s-a dovedit până acum aproape neatins de explozia afacerilor online.
WeDoctor se concentrează pe un model pragmatic de business: încearcă să facă bani din eliminarea blocajelor din sectorul sănătăţii din China, estimat să ajungă la o valoare totală de 1.200 de miliarde de dolari în 2020.
Fondată în 2010 de expertul în inteligenţă artificială Jerry Liao Jieyuan, compania WeDoctor are ambiţia de a deveni echivalentul gigantului american Amazon pe piaţa serviciilor de sănătate.
Dacă la început era doar un mic start-up care îi ajuta pe clienţi să îşi facă programări la medici, WeDoctor a ajuns la o valoare de piaţă de 5,5 miliarde de dolari şi gestionează consultaţii medicale online, oferirea de reţete pentru medicamente şi chiar clinici obişnuite, în care a angajat medici.
Compania dezvoltă aplicaţii de inteligenţă artificială pentru analize de date, care să detecteze afecţiuni precum cancerul în rândul clienţilor.
“Inteligenţa artificială nu va înlocui medicii, dar va deveni un instrument important pentru ca medicii să îşi îmbunătăţească eficienţa şi acurateţea”, a afirmat fondatorul Jerry Liao Jieyuan.
“Prin intermediul internetului şi al inteligenţei artificiale, sectorul serviciilor medicale din China va deveni mult mai performant în următorii cinci până la zece ani”, a completat el.
WeDoctor are în prezent 160 de milioane de utilizatori înregistraţi, din care 27 de milioane sunt activi în fiecare lună, lucrează cu 2.700 de spitale şi 240.000 de doctori şi are licenţe pentru 10 spitale online.