Amenzi de la manager la infirmieră la Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa

Amenzi de la manager la infirmieră la Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa

Reprezentanţii Inspecţiei Sanitare de Stat (ISS) au demarat astăzi un control de urgenţă la Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa, la dispoziţia ministrului Sănătăţii ca urmare a imaginilor apărute în spaţiul public cu privire la modul în care sunt trataţi pacienţii din cadrul secţiei de boli infecţioase. Prima zi de control s-a lăsat cu amenzi de la manager, la asistenţi medicali şi infirmieră.

Imaginile publicate pe reţelele de socializare arătau o stare de curăţenie precară şi pacienţi îmbrăcaţi sumar în Staţionarul 3, în secţia de Pneumologie care a fost extinsă din vară la 70 de paturi şi a preluat pacienţi COVID-19, inclusiv dintre cei cu afecţiuni psihice. Managerul unităţii medicale, Alina Stancovici a declarat, potrivit Agerpres, că sunt cunoscute condiţiile din spital.

,,Am deschis o anchetă internă pentru a vedea cine sunt pacienţii şi cine i-a îngrijit şi când au fost făcute fotografiile. Am stat de vorbă cu personalul medical pentru a identifica situaţia şi a lua măsurile care se impun. (...) Ştim că este mizerie în spital, recunoaştem cu toţii ceea ce se întâmplă în sistem", a declarat la Digi 24, managerul spitalului din Reşiţa.

După prima zi de control, Inspecţia Sanitară de Stat a aplicat sancţiuni în cuantum de 18.400 lei reprezentanţilor Spitalului Judeţean de Urgenţă Reşiţa. Managerul unităţii s-a ales cu o amendă în valoare de 10 000 lei, pentru neefectuarea periodică sau după necesitate a lucrărilor de igienizare şi reparaţii a clădirilor sanitare, conform HG 857/2011, art 30, lit e, deşi lucrările de igienizare se aflau în planul de conformare asumat de manager cu termen decembrie 2020.

Asistenta şefă a secţiei de Pneumopftizilogie si asistenta şefă a secţiei de boli infecţioase au fost sancţionate cu câte 2000 lei fiecare pentru nerespectarea precauţiunilor universale şi a protocoalelor de lucru de către personalul medical şi auxiliar,  în conformitate cu art 32, lit k, HG 857/2011.  Pentru acelaşi motiv, tot cu 2000 lei a fost amendată şi una dintre infirmierele unităţii sanitare. O altă asistentă medicală care activează în cadrul secţiei de boli infecţioase a fost sancţionată cu 2 400 lei pentru gestionarea necorespunzătoare  a deşeurilor medicale periculoase rezultate din activităţi medicale, conform HG 857/2011, art.31, lit f.

Acţiunea de control va continua zilele următoare, echipei de la nivelul local i se va alătura o echipă din cadrul Ministerului Sănătăţii. ISS  va verifica condiţiile în care se acordă asistenţa medicală, respectarea circuitelor şi a protocoalelor medicale în vigoare. Ministerul Sănătăţii va demara un control şi la Direcţia de Sănătate Publică Caraş Severin pentru a verifica modul în care reprezentanţii acestei instituţii şi-au îndeplinit atribuţiile de serviciu în acest caz.

viewscnt