Piaţa farmaceutică din România, calculată după valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienţi prin farmacii şi spitale, a continuat să crească în primul trimestru din acest an, dar a scăzut în volum, arată datele companiei de cercetare Cegedim. Astfel, consumul de medicamente s-a redus cu 2,8% faţă de primul trimestru din 2023, la 180,1 milioane de cutii, în timp ce valoarea medicamentelor eliberate a urcat cu 15,5%, la 8,15 miliarde lei, pe fondul creşterilor de preţuri.
Cea mai mare creştere a fost înregistrată de medicamentele eliberate în spitale, cu 22,5% în valoare faţă de primul trimestru din 2023, în timp ce valoarea medicamentelor eliberate în farmacii au urcat cu 14,4%.
Liderul pieţei de medicamente din România a fost în primul trimestru grupul farmaceutic anglo-suedez AstraZeneca, cu o valoare a medicamentelor eliberate de 395,6 milioane de lei, urmat la mică distanţă de grupul indian Sun Pharma (care deţine Terapia Cluj), cu 373,5 milioane de lei, şi grupul francez Sanofi, cu 360 milioane de lei.
Clasamentul este diferit în privinţa volumelor de medicamente eliberate în primul trimestru, liderul pieţei fiind grupul Sun Pharma (Terapia), cu 18,2 milioane de unităţi, urmat de Zentiva, cu 16,2 milioane de unităţi, şi de Servier, cu 10,5 milioane de unităţi.
Piaţa a revenit puternic începând din 2021, după ce în primul an al pandemiei de Covid-19 eliberările de medicamente au fluctuat sensibil în anumite perioade.
În 2023, piaţa farmaceutică din România, care exprimă valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienţi, a crescut cu 16% faţă de anul precedent, până la 29,96 miliarde lei (6,05 miliarde euro), însă consumul de medicamente a urcat cu doar 2,4%, la 722 milioane de cutii.