Oficial: Medicii trebuie să declare sponsorizările de la firmele farmaceutice chiar dacă sunt realizate prin intermediari

Oficial: Medicii trebuie să declare sponsorizările de la firmele farmaceutice chiar dacă sunt realizate prin intermediari

Medicii, dar şi organizaţiile profesionale şi de pacienţi, trebuie să declare sponsorizările de la firmele farmaceutice chiar dacă se realizează prin intermediari. 

Măsura este cuprinsă într-un ordin al ministrului Sănătăţii (nr. 5.930/2024), publicat miercuri în Monitorul Oficial, care modifică şi completează anexa la ordinul ministrului sănătăţii nr. 194/2015 (privind aprobarea Normelor pentru evaluarea şi avizarea publicităţii la medicamentele de uz uman).

Proiectul a fost prezentat în luna noiembrie de 360medical.ro.

Legislaţia de până acum prevedea că deţinătorii de autorizaţii de punere pe piaţă (DAPP) sau reprezentanţii acestora în România, precum şi distribuitorii de medicamente aveau obligaţia să declare la Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), până la data de 31 martie a fiecărui an, “toate activităţile de sponsorizare, precum şi orice alte cheltuieli suportate în anul anterior raportării, pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii, organizaţii profesionale, organizaţii de pacienţi şi orice alt tip de organizaţii care desfăşoară activităţi referitoare la sănătatea umană, asistenţă medicală sau farmaceutică”.

Aceeaşi obligaţie revenea şi beneficiarilor activităţilor de sponsorizare – medici, asistenţi medicali, organizaţii profesionale, organizaţii de pacienţi şi orice alt tip de organizaţii menţionate anterior.

Autorii propunerii de reglementare au argumentat, în referatul de aprobare, că aceasta “a rezultat din practica ultimilor ani, din situaţia în care, dacă activitatea de sponsorizare se derula prin unul sau mai mulţi intermediari, aceste activităţi nu erau raportate considerându-se că nu fac obiectul Ordinului ministrului sănătăţii nr. 194/2015″.

Astfel, noul ordin impune declararea activităţilor de sponsorizare atât de către compania care a acordat sponsorizarea, cât şi de către beneficiar, chiar dacă s-au realizat prin intermediari.

În cazul în care sponsorizarea se realizează de către DAPP prin unul sau mai mulţi intermediari, atât DAPP, cât şi beneficiarul sponsorizării au obligaţia să declare activitatea de sponsorizare, inclusiv atunci când intermediarul nu are obiect de activitate în domeniul medicamentului de uz uman sau al dispozitivelor medicale“, prevede noul act normativ.

viewscnt