Grupul farmaceutic danez Novo Nordisk, cel mai mare producător din lume de medicamente pentru diabet, a înregistrat venituri de 4,3 miliarde de dolari în al doilea trimestru al acestui an, în scădere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul vânzărilor mai slabe pe segmentul de diabet, potrivit pharmatimes.com.
În ciuda vânzărilor mai mici, profitul companiei a crescut cu 4%, la 1,6 miliarde dolari.
Vânzările au fost afectate de segmentul medicamentelor pentru diabet, care au coborât cu 4%, la 3,5 miliarde de dolari, mai ales ca urmare a reducerii încasărilor în Statele Unite.
Totuşi, compania a înregistrat vânzări mai mari pe unele segmente: +154% pentru Xultrohpy, +40% pentru Saxenda şi +6% pentru Victoza.
De asemenea, medicamentul pentru diabet Ozempic, abia lansat, a înregistrat deja un start promiţător pe piaţă.
Compania estimează că preţurile medicamentelor vor scădea în 2019 în Statele Unite, piaţă care generează circa jumătate din veniturile Novo Nordisk.