Piaţa OTC din România a scăzut în al doilea trimestru cu 8,3% faţă de trimestrul anterior, la 810 milioane lei

Piaţa OTC din România a scăzut în al doilea trimestru cu 8,3% faţă de trimestrul anterior, la 810 milioane lei

Piaţa OTC din România a înregistrat în al doilea trimestru din acest an o scădere de 8,3% faţă de primul trimestru, până la 810,2 milioane lei (174 milioane euro), o fluctuaţie sezonieră obişnuită, generată mai ales de declinul vânzărilor de medicamente pentru răceală şi gripă, arată un studiu realizat de Cegedim, transmis 360medical.ro de Asociaţia Română a Producătorilor de Medicamente fără Prescripţie (RASCI).

Piaţa OTC include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală.

În primul trimestru din 2018, piaţa OTC a înregistrat vânzări de 883,3 milioane lei, în creştere cu 13,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu  3% faţă de trimestrul anterior.

Valoarea pieţei de produse OTC din România din prima jumătate a anului 2018 reprezintă circa 45,5% din vânzările totale înregistrate anul trecut, potrivit studiului.

"Cele mai mari fluctuaţii se regăsesc la nivelul categoriilor pentru răceală, gripă şi alergii, respectiv categoria de produse dermatologice. În timp ce prima categorie a scăzut cu 40,5% faţă de primul trimestru, categoria de produse dermatologice a înregistrat o creştere de 25%, având în vedere sezonalitatea produselor", arată raportul.

În primele trei luni ale acestui an, toate categoriile au înregistrat creşteri, în timp ce în al doilea trimestru doar segmentele Lifestyle OTC, gastrointestinale şi dermatologice au fost pe plus.

Categoria Lifestyle OTC include produse care se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor şi urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătăţii sexuale, îngrijirii orale, produse recomandate în tulburări ale somnului, produse utilizate pentru controlul greutăţii şi soluţii anti-fumat.

Categoria Lifestyle OTC a înregistrat în al doilea trimestru din acest an vânzări de 187,6 milioane lei şi o cotă de piaţă de 23,2%, comparativ cu vânzări de 175,9 milioane lei şi cotă de piaţă de 19,9% în primul trimestru al anului.

Produsele pentru afecţiuni gastrointestinale au înregistrat vânzări de 167 milioane lei în al doilea trimestru, mai mari cu 9,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Produsele pentru răceală, gripă şi alergii au încheiat trimestrul al doilea cu vânzări de 145 milioane lei şi o cotă de piaţă de 17,9%.

La categoria analgezice, vânzările din trimestrul al doilea au fost de 110,3 milioane lei (13,6% cotă de piaţă), în timp ce categoria vitamine, minerale şi suplimente a înregistrat vânzări de 104,8 milioane lei (12,9% cotă de piaţă).

RASCI reprezintă interesele producătorilor, importatorilor şi distribuitorilor de medicamente fără prescripţie medicală (OTC), suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piaţa din România.

Membrii RASCI sunt Bayer, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Fildas, Terapia, Antibiotice, Berlin-Chemie, WÖRWAG Pharma, Aboca şi Omega Pharma.

viewscnt