Într-o perioadă de necesitate majoră la nivel global, Novo Nordisk, companie farmaceutică inovativă globală, lider în diabet, anunţă lansarea strategiei de responsabilitate socială „Învingem diabetul” („Defeat Diabetes”). Strategia îşi propune să consolideze angajamentul Novo Nordisk şi lansează noi obiective pe termen lung: accesul la îngrijirea diabetului zaharat pentru pacienţii vulnerabili din întreaga lume şi dezideratul că niciun copil nu ar trebui să moară din cauza diabetului zaharat tip 1.
Astăzi, una din 11 persoane la nivel global suferă de diabet, o cifră care, potrivit estimărilor, va creşte la 1 din 9 persoane până în 2045, în lipsa unor măsuri adecvate. Diabetul pune o mare povară asupra sistemelor de sănătate, de aceea Novo Nordisk se angajează să colaboreze cu autorităţile din Sănătate şi cu partenerii relevanţi din ţările în care îşi desfăşoară activitatea, pentru a preveni şi trata această afecţiune.
„Scopul nostru de a învinge diabetul este necesar acum mai mult ca niciodată, deoarece diabetul continuă să crească chiar şi într-un moment în care lumea suferă de cea mai devastatoare pandemie din istoria recentă”, a declarat Lars Fruergaard Jørgensen, CEO al Novo Nordisk.
Potrivit datelor oficiale, persoanele cu diabet (indiferent că este vorba despre tipul 1 sau tipul 2) sunt mult mai vulnerabile la infecţii de toate tipurile, înregistrând un risc de infecţie de 2-3 ori mai mare comparativ cu populaţia generală. În România, 30% dintre decesele cauzate de COVID-19 sunt asociate cu diabetul zaharat, conform datelor raportate de Institutul Naţional de Sănătate Publică.
De aceea, în această perioadă Novo Nordisk a sprijinit actorii umanitari de prim rang prin donaţii de insuline gratuite şi prin ajutor financiar pentru programe de instruire şi de furnizare a echipamentelor de protecţie şi a materialelor medicale. Şi în România, Novo Nordisk a sponsorizat Societatea Română de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice cu materiale de protecţie pentru personalul medical care a asigurat îngrijirea pacienţilor cu diabet.
“În această perioadă am susţinut iniţiative care au pus la dispoziţia pacienţilor informaţii cu privire la gestionarea diabetului în timpul pandemiei, care au facilitat accesul pacienţilor la îngrijire de calitate şi am încercat să sprijinim cadrele medicale cu echipamente de protecţie necesare activităţii lor. Scopul nostru este să continuăm parteneriatele solide pe care le-am dezvoltat cu asociaţiile de pacienţi, cu societăţile medicale şi cu factorii de decizie, să determinăm împreună schimbarea necesară pentru a învinge diabetul. Cum putem face acest lucru: prin acţiuni de prevenţie, prin acces la tratamentul potrivit pentru fiecare pacient, prin acţiuni de educare şi informare”, a declarat Cecilia Radu, Director General Novo Nordisk România.
Iniţiativele din cadrul strategiei Învingem Diabetul a companiei Novo Nordisk:
- Sprijinirea actorilor umanitari de prim rang în timpul pandemiei COVID-19. Timp de 6 luni, compania donează şi livrează insuline gratuite organizaţiilor partenere care oferă ajutor umanitar, precum UNICEF, UNRWA şi Crucea Roşie. Scopul este susţinerea nivelului actual al aprovizionării cu insulină într-un moment în care organizaţiile umanitare luptă împotriva COVID-19. De asemenea, Novo Nordisk oferă o contribuţie financiară de peste 2,6 milioane de euro pentru apelul de urgenţă COVID-19 al Crucii Roşii. Acest sprijin va contribui la acţiuni precum instruirea medicilor, furnizarea echipamentelor de protecţie, a materialelor medicale, a facilităţilor de carantină şi a asistenţei psihosociale.
- Extinderea programului „Changing Diabetes in Children”: se estimează că peste 100.000 de copii care trăiesc cu diabet zaharat tip 1 în zone cu resurse reduse nu au acces la îngrijire medicală[1]. Până în prezent, Novo Nordisk a ajutat peste 25.000 de copii prin acest program. Acum, îşi propune să ajungă la 100.000 de copii până în 2030, lucrând în parteneriat cu ţările cu resurse reduse. Ambiţia este clară: niciun copil nu ar trebui să moară din cauza diabetului de tip 1.
- Ca parte a angajamentului global privind accesul la insulină, Novo Nordisk va implementa o serie de măsuri de accesibilitate în 76 de ţări cu venituri mici şi medii, aşa cum sunt definite de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) şi de Banca Mondială şi în ţările cu venituri medii unde populaţiile extinse cu venituri mici nu au acoperire sanitară suficientă.
- Extinderea programului nostru de Parteneriat pentru Schimbare cu Comitetul Internaţional al Crucii Roşii, pentru a îmbunătăţi îngrijirea persoanelor afectate de crize umanitare, printr-o donaţie de peste 2 milioane de euro. Pentru a sprijini grupurile cele mai vulnerabile de pacienţi, compania continuă şi în 2021-2023 parteneriatul dezvoltat cu Crucea Roşie, cu scopul de a integra îngrijirea diabetului şi a hipertensiunii în operaţiunile globale de sănătate ale acestei organizaţii.
- Asistenţă extinsă pentru pacienţi în SUA. Persoanele cu diabet care utilizează insulină Novo Nordisk şi care au pierdut acoperirea asigurărilor de sănătate din cauza unei modificări a statutului locului de muncă din cauza COVID-19, pot fi eligibile pentru a primi insulină pentru 90 de zile prin intermediul programului de asistenţă pentru diabet al companiei Novo Nordisk.
- În cadrul programelor de prevenţie, Novo Nordisk lucrează în parteneriat cu UNICEF pentru a ajuta la prevenirea supraponderabilităţii şi obezităţii copiilor din Mexic şi Columbia.
- Colaborarea cu lideri din peste 25 de oraşe pentru a aborda creşterea diabetului în mediile urbane. Aproape două treimi din totalul persoanelor cu diabet trăiesc în zonele urbane, de aceea oraşele reprezintă zone importante pentru soluţionarea problemei.
Mai multe detalii despre iniţiativele Învingem Diabetul (Defeat Diabetes): https://www.novonordisk.com/about-novo-nordisk/defeat-diabetes.html
Novo Nordisk este o companie farmaceutică globală, fondată în 1923, cu sediul central în Danemarca. Scopul nostru este de a determina schimbări pentru a învinge diabetul şi alte boli cronice grave, cum ar fi obezitatea, boli rare de sânge şi tulburări endocrine. Facem acest lucru prin descoperiri ştiinţifice de pionierat, prin extinderea accesului la medicamentele noastre şi căutând soluţii pentru prevenirea şi, în cele din urmă, vindecarea bolilor. Novo Nordisk are aproximativ 43.100 de angajaţi în 80 de ţări, produsele companiei fiind prezente în aproximativ 170 de ţări. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi novonordisk.com, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube.
[1] Atkinson S, Sigfrid L, Eeles M, Atkinson Z, McKee M. From surviving to thriving: evaluation of the international diabetes federation—life for a child programme. London School of Tropical Medicine and Hygiene; 2015. Accessed 12 Dec 2017.