În ultimii ani, piaţa de suplimente alimentare din România a cunoscut o creştere constantă, conform unui studiu publicat de Type Nature (bazat pe date de piaţă conform Cegedim Pharma and Hospital Report), importator exclusiv în România şi Republica Moldova al suplimentelor produse în Portugalia de celebra companie Dietmed. Pentru anul 2024, se estimează că valoarea pieţei de suplimente din România va ajunge la aproximativ 673 milioane euro, în creştere de la 647 milioane euro în 2023, arată studiul realizat de Cegedim, şi publicat de Type Nature.
Datele arată că, în România, consumul mediu pe cap de locuitor de suplimente alimentare este în valoare de 35,42 euro, raportat la o populaţie de 19 milioane de locuitori, în timp ce piaţa Uniunii Europene de suplimente alimentare arată o medie de consum de 89 de euro pe cap de locuitor. În Portugalia, de exemplu, piaţa este evaluată la 600 milioane euro, la o populaţie de 10 milioane, ceea ce înseamnă un consum anual per capita de 60 euro.
„Creşterea pieţei de suplimente alimentare la nivel local este un semn că românii au început să se educe cu privire la importanţa acestora în menţinerea sănătăţii, însă sunt şi multe provocări în acest sens. Nu puţine au fost cazurile în care pacienţilor le-au fost promise „pilule magice” care le pot rezolva toate problemele de sănătate sau campanii de marketing prin care li s-a explicat că trebuie să plătească un preţ foarte mare pentru produse eficiente. La Type Nature, reuşim să aducem pe piaţa din România produse de cea mai înaltă calitate la un preţ corect, printr-un management eficient al costurilor şi o etică în ceea ce priveşte adaosurile comerciale”, a declarat Valentin Popescu, co-fondator Type Nature.
Potrivit acestuia, în ultimii ani, piaţa suplimentelor alimentare din Europa s-a dezvoltat extrem de mult şi concurează cu cele mai competitive pieţe la nivel mondial. “Putem să garantăm tuturor pacienţilor noştri accesul la produse inovative de ultimă oră, atât din perspectiva formulelor, a ingredientelor patentate, cât şi din cea a formelor de administrare”, a adăugat co-fondatorul Type Nature.
„În cei 37 de ani de activitate, Dietmed s-a ghidat după trei valori principale: calitate, rigoare, inovaţie. În mare parte din produsele pe care le scoatem pe piaţă avem ingrediente patentate şi lucrăm cu cei mai mari producători de materie primă la nivel mondial. Investim în cercetare şi dezvoltare, prin parteneriate cu universităţi de profil din Portugalia. Piaţa din România este atrăgătoare prin potenţialul de dezvoltare pe care îl are, în următorii ani. În ultimii patru ani, am dezvoltat un parteneriat sustenabil cu Type Nature, alături de care ne dorim să ajungem la cât mai mulţi români, cu produsele noastre”, a declarat Antonio Jose Almeida Santos, CEO şi proprietar Dietmed.
Compania portugheză Dietmed este un business de familie aflat la a doua generaţie, care a fost în urmă cu 37 de ani. În prezent, activează în 20 de ţări de pe trei continente. Cifra de afaceri a companiei, în 2024, va creşte cu 18%, la 27 de milioane de euro.
Conform studiului citat, în România, cele mai consumate suplimente sunt probioticele, hepatoprotectoarele şi produsele pentru imunitatea tractului respirator în timp ce, comparativ, în Portugalia, categoriile dominante sunt multivitaminele şi mineralele, urmate de stimulentele pentru memorie şi creier.
Type Nature, cifră de afaceri aproape dublă în 2024
Type Nature importă şi promovează în România peste 130 de produse Dietmed, producător portughez de suplimente alimentare cu o experienţă de 37 de ani. În 2023, Type Nature a raportat o cifră de afaceri de 5,1 milioane lei şi previzionează pentru 2024 o creştere la 9 milioane lei. Produsele Type Nature sunt distribuite în peste 1.000 de farmacii din România, cu un obiectiv de extindere la 2.000 de locaţii până în 2027, inclusiv prezenţă în farmaciile şi magazinele online, pentru a acoperi 70% din piaţa de profil.
Din portofoliul Type Nature, cele mai bine vândute produse sunt hepatoprotectorul “Milk Thistle,” probioticul “Acidophilus” şi tonicul cerebral “Vitamineral Cerebral.”
Ce trebuie să ştii despre suplimentele alimentare
Suplimentele alimentare au un impact benefic asupra sănătăţii, dar este esenţială utilizarea unor materii prime de calitate. Produsele Type Nature sunt etichetate cu indicaţii clare, cum ar fi „fără zahăr”, „fără alcool”, „fără gluten”, „fără lactoză” şi „tolerate de diabetici”.