Dr. Mihaela Leventer, membru fondator al Asociaţiei Medicilor Independenţi, a declarat într-un interviu acordat 360medical.ro că organizaţia pe care o reprezintă poate fi caracterizată ca fiind un consorţiu de clinici, în care fiecare evoluează independent, dar oferă împreună servicii conexe.
Colaborarea a venit din faptul că rareori un pacient are o singură nevoie sau poate fi rezolvat de o singură specialitate, fiind adesea nevoie de mai multe specialităţi pentru a obţine un diagnostic corect şi rapid, respectiv o soluţie terapeutică potrivită.
Medicul oferă drept exemplu cazul unui pacient cu o tumoră de piele, care trebuie operat rapid. Astfel că între momentul în care se face biopsia şi gestul terapeutic final nu pot trece mai mult de 6 săptămâni. Sunt necesare servicii medicale multidisciplinare în timp util pentru a se putea desfăşura întregul protocol terapeutic în timpul recomandat de protocoalele internaţionale.
Interviul complet cu Dr.Mihaela Leventer, medic primar dermatolog:
Ce reprezintă Asociaţia Medicilor Independeţi şi de ce consideraţi că clinicile mici şi cabinetele medicale individuale ar trebui să intre în această asociaţie?
Asociaţia Medicilor Independenţi include medici privaţi, care şi-au crescut propriul business, dar care au fost mai degrabă concentraţi pe specialitatea lor şi pe valoarea muncii lor.
Suntem o categorie de mici întreprinzători care ne-am dezvoltat treptat, ne-am investit toate economiile şi toată energia în propria afacere şi de aici şi calitatea ei: dorinţa nestrămutată de a oferi ce este mai bun, mai nou, ce este validat de piaţa locală şi internaţională.
Nu am rămas pe loc şi nu ne-am lăsat constrânşi de regulile care pot să funcţioneze într-un mediu spitalicesc sau într-un mediu de stat şi ne-am uitat către viitor, la ce se întâmplă în alte părţi ale lumii şi fiecare dintre noi ne-am dezvoltat specialitatea.
La un moment dat a fost nevoie de conexiune între noi şi de colaborare. Colaborarea este cuvântul principal care defineşte relaţia medicilor membri AMI.
Iar pe viitor sperăm, pe măsură ce ne vom extinde la nivel naţional, sigla noastră să fie reprezentativă pentru competenţă profesională, siguranţa actului medical, netezirea drumului pacientului de la un specialist la altul, fără încărcări suplimentare de costuri, o reţea care să garanteze calitate, indiferent unde are pacientul nevoie.
Câţi medici şi clinici sunt în prezent în AMI şi ce planuri aveţi pentru viitor?
Suntem deja 500 de medici participanţi, avem 38 de specialităţi în interiorul reţelei, suntem deschişi şi altor specialităţi medicale.
Este importantă calitatea, notorietatea medicului care prestează, o oarecare vechime în muncă care dovedească o capacitate de a manageria cazuri în propria specialitate. Este nevoie de recomandarea a doi membri deja existenţi pentru a intra în asociaţie.
Apoi vom beneficia cu toţii de un serviciu de concierge, sfătuire a pacientului, care este direcţionat de la unul la altul, în funcţie de nevoile reale ale pacientului.
Prin ce se diferenţiază, din punctul dumneavoastră de vedere, AMI de alte asociaţii specifice?
Este un fel de policlinică virtuală în care serviciile din interior sunt servicii de calitate. Suntem un fel de consorţiu de clinici, fiecare evoluează independent, dar împreună putem oferi servicii conexe, atât de necesare unui pacient.
Rareori un pacient are o singură nevoie sau poate fi rezolvat de o singură specialitate. Adesea este nevoie de o colaborare între mai multe specialităţi pentru a obţine un diagnostic corect şi rapid, o soluţie terapeutică potrivită.
Ce beneficii oferă pentru pacienţi AMI şi cum decurge efectiv accesul unui pacient la serviciile AMI?
Există un telefon care este deja oferit publicului. Funcţionăm de câteva luni şi am testat sistemul. Pacientului i se oferă mai multe alternative, în funcţie de timpul pe care îl are, de rapiditatea cu care are nevoie de un serviciu medical, de locaţia în care se află.
Poate nu ajunge în centrul Capitalei şi doreşte într-o zonă de cartier. Toate aceste servicii sunt gândite de acest creier de administraţie, care face legătura între clinici şi pacient.
Din clinica mea trimit în mod constant, pentru că vă dau exemplul pacientului cu o tumoră de piele, care trebuie operat extrem de rapid.
Între momentul în care facem biopsia şi gestul terapeutic final nu pot trece mai mult de 6 săptămâni. Nu am timp să stau 3-4 săptămâni după un rezultat de anatomo-patologie şi încă o lună-două după CT, RMN.
Sunt nevoită să apelez la serviciile AMI pentru pacienţii mei astfel încât să beneficieze de serviciile astea rapid în timp util şi noi să ne putem desfăşura întregul protocol terapeutic, de la A la Z, în timpul recomandat de protocoalele internaţionale.
Aveţi un feeedback de la pacienţii care au utilizat serviciile AMI?
Este un feedback bun, îi ferim de taifunul serviciilor medicale curente. Gândiţi-vă de câte ori i se pun unui pacient în mână analize sau un diagnostic sau o specialitate şi i se spune că mai are nevoie şi de alte analize, consultaţii etc. şi apoi să vină înapoi. Vrem să evităm acest lucru cu îndârjire.