Legea care îi obligă pe angajaţii din sănătate să prezinte un certificat de integritate care să ateste că nu sunt în Registrul infractorilor sexuali a intrat în vigoare

Legea care îi obligă pe angajaţii din sănătate să prezinte un certificat de integritate care să ateste că nu sunt în Registrul infractorilor sexuali a intrat în vigoare

Legea care îi obligă pe angajaţii din domeniul sănătăţii să prezinte un certificat de integritate care să arate că nu sunt în Registrul infractorilor sexuali a intrat în vigoare, fiind publicată miercuri în Monitorul Oficial.

Legea privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, a fost promulgată săptămâna trecută de preşedintele Klaus Iohannis.

Potrivit noului act normativ, toate unităţile din sistemul de sănătate, de stat sau private, sunt obligate să solicite angajaţilor şi celor cu care colaborează un certificat de integritate care să arate sau nu dacă respectivele persoane sunt în registrul persoanelor care au comis infracţiuni sexuale.

Aceleaşi prevederi se aplică şi carelor din Învăţământ şi celor ce lucrează în seviciile de protecţie socială.

”Instituţiile din sistemul de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile, ori care presupun examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane au obligaţia de a solicita persoanelor cu care încheie raporturi de muncă, contracte de voluntariat sau alte asemenea raporturi, prezentarea certificatului de integritate”, stabileşte textul legii.

Certificatul de integritate comportamentală este valabil 6 luni de la data eliberării şi poate fi obţinut de persoanele fizice în aceleaşi condiţii stabilite pentru obţinerea certificatului de cazier judiciar.

Potrivit noii legi, persoanele înscrise în registru au obligaţia să comunice poliţiei, odată la cel mult trei luni, informaţii precum profesia, mijloacele de existenţă, cu ce persoane minore, în vârstă, cu dizabilităţi sau vulnerabile locuiesc sau intră în contact frecvent sau ce şcoli sau spitale de copii frecventează.

De asemenea, dacă îşi schimbă locuinţa sau pleacă într-o călătorie, persoanele respective trebuie să anunţe Poliţia în cel mult 3, respectiv 15 zile. La rândul său, Poliţia trebuie să facă verificări la domiciliul persoanelor înscrise în registru, nu mai târziu de trei luni.

viewscnt