Noi reglementări pentru centrul pentru situaţii de urgenţă din Ministerul Sănătăţii

Noi reglementări pentru centrul pentru situaţii de urgenţă din Ministerul Sănătăţii

În cadrul Ministerului Sănătăţii funcţionează Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă (COSU), o structură cu activitate permanentă care are atribuţii de monitorizare, evaluare, înştiinţare, prealarmare, alertare şi coordonare tehnică operaţională a intervenţiilor in situaţii de urgenţă. Centrul funcţiona până acum pe baza unor reglementări din 2005, care nu mai corespundeau realităţilor actuale, astfel că Ministerul Sănătăţii a actualizat reglementările pentru funcţionarea structurii din subordine. 

Noile reglementări sunt incluse într-un ordin al ministrului Sănătăţii (nr. 2.910/2023), publicat miercuri în Monitorul Oficial, care a înlocuit ordinul nr. 632/2005 (privind înfiinţarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă al Ministerului Sănătăţii).

Principala modificare este legată de programul de funcţionare al Centrului. Potrivit ordinului nr. 632/2005, COSU funcţiona în cadrul programului normal al Ministerului Sănătăţii, în afara situaţiilor de urgenţă.

Potrivit noului ordin, “Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă al Ministerului Sănătăţii este structură tehnico-operativă care îşi desfăşoară activitatea permanent 24h/24h, 7 zile din 7 zile”.

Noua reglementare reflectă situaţia existentă, în condiţiile în care personalul COSU îşi desfăşoară activitatea permanent din anul 2020, în baza ordinului ministrului Sănătăţii nr. 1.115/2020 (privind Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare), precizau iniţiatorii noului act normativ, în referatul de aprobare.

viewscnt