Campanie de prevenţie a leziunilor medulare prin plonjon. Aproape 10% din leziunile coloanei vertebrale, cauzate de activităţi sportive şi de timp liber

Campanie de prevenţie a leziunilor medulare prin plonjon. Aproape 10% din leziunile coloanei vertebrale, cauzate de activităţi sportive şi de timp liber

O campanie de prevenţie a leziunilor medulare prin plonjon îşi propune să informeze publicul cu privire la modalităţile prin care poate fi evitată accidentarea coloanei vertebrale în urma unor activităţi sportive şi de timp liber.

Campania a fost lansată de fundaţia Motivation România, se desfăşoară sub motto-ul "Adevăraţii eroi fac alegeri bine gândite" şi aduce în atenţie importanţa cunoaşterii adâncimii apei în care se poate sări, a tehnicilor corecte de plonjon sau a supravegherii minorilor în apropierea apelor.

La nivel internaţional, circa 10% dintre leziunile medulare sunt cauzate de activităţi sportive şi de timp liber, conform studiului "Perspective internaţionale asupra leziunii medulare", al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (2013).

"Vine vara şi, odată cu ea, suntem cu toţii nerăbdători să ne bucurăm de vremea bună şi de activităţi distractive de afară. Din păcate, însă, este o perioadă în care au loc mai multe accidentări ale coloanei, accidentări prin jocuri, plonjon în apă, căzături de la înălţime. Atât timp cât suntem informaţi, stă în puterea noastră să le prevenim, să fim mai precauţi şi să ne luăm măsuri de prevenţie - să nu sărim în cap în apă, să nu jucăm jocuri care ne pot pune în pericol sănătatea coloanei. Prin această campanie încercăm să semnalăm o situaţie care se întâmplă an de an şi care se poate întâmpla oricui, însă poate fi prevenită: faptul că o săritură prin plonjon poate transforma o persoană în utilizator de scaun rulant pentru tot restul vieţii", a afirmat coordonatorul campaniei, Monica Tăutul, citată într-un comunicat al fundaţiei.

Ediţia de anul acesta a campaniei aduce în atenţia publicului îndemnul privind prevenţia leziunilor medulare ce pot rezulta din plonjon cu ajutorul unui spot audio difuzat de posturile de radio partenere, al unui clip video proiectat în 255 de săli de cinema din 21 de oraşe şi prin alte mijloace.

Fundaţia Motivation va realiza şi interacţiuni directe cu elevii prin participarea la ore de dirigenţie sau în cadrul programului "Săptămâna altfel" în şcoli sau licee.

viewscnt