Inteligenţa artificială (IA) îi va scuti pe medicii clinicienii de sarcinile administrative, astfel încât aceştia să poată acorda mai multă atenţie pacienţilor, graţie unui parteneriat între HCA Healthcare, Inc., unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii medicale din SUA şi Google Cloud. 58% dintre medici au mărturisit, potrivit unui studiu din 2022 în JAMA Internal Medicine, că timpul petrecut cu documentaţia limitează timpul pe care îl pot avea cu pacienţii.
Tehnologia AI generativă poatea îmbunătăţi fluxurile de lucru în sarcinile consumatoare de timp, cum ar fi documentaţia clinică, astfel încât medicii şi asistenţii medicali să se poată concentra mai mult pe îngrijirea pacientului, iar HCA Healthcare şi Google Cloud colaborează în acest sens pentru a aduce IA generativă în spitale.
Această activitate extinsă face parte dintr-un parteneriat strategic anunţat în 2021, care include măsuri de protecţie pentru a proteja confidenţialitatea pacienţilor şi securitatea datelor.
„Avem misiunea de a reproiecta modul în care este oferită îngrijirea, permiţând clinicienilor să se concentreze asupra îngrijirii pacienţilor şi folosind tehnologia acolo unde poate sprijini cel mai bine medicii şi asistentele. IA generativă şi alte tehnologii noi ne ajută să transformăm modurile în care echipele interacţionează, creează fluxuri de lucru mai bune şi avem echipa potrivită, la momentul potrivit, împuternicită cu informaţiile de care are nevoie pentru pacienţii noştri”, a declarat dr. Michael J. Schlosser, de la HCA Healthcare, potrivit siteului investor.hcahealthcare.com.
În cadrul unui program pilot care a început anul acesta, aproximativ 75 de medici de urgenţă din patru spitale HCA Healthcare folosesc tehnologia AI Google pentru a documenta rapid şi mai uşor informaţiile medicale cheie din conversaţiile din timpul consultaţiilor pacienţilor.
Medicii utilizează o aplicaţie Augmedix pe un dispozitiv hands-free pentru a crea note medicale precise şi în timp util din conversaţiile clinician-pacient. Platforma proprietară Augmedix foloseşte apoi procesarea limbajului natural, împreună cu tehnologia AI generativă a Google Cloud şi procesarea medicală multipartită din vorbire în text, pentru a converti instantaneu datele în note medicale, pe care medicii le revizuiesc şi le finalizează înainte de a fi transferate în timp real către fişa electronică de sănătate (EHR) a spitalului.
Experţii din echipa de inovare şi transformare a îngrijirii HCA Healthcare (CT&I), împreună cu echipele Google Cloud şi Augmedix, continuă să lucreze îndeaproape cu medicii pentru a perfecţiona soluţia, însă până acum medicii din programul pilot s-au declarat satisfăcuţi de IA.
HCA Healthcare intenţionează să extindă utilizarea acesteia la mai multe spitale în cursul acestui an, dar şi să exploreze o altă oportunitate şi anume transferul de pacienţi între asistentele medicale. În mod obişnuit, acest proces important este manual şi necesită timp şi oferă adesea niveluri diferite de detaliu.
Echipa CT&I de la HCA Healthcare a creat un sistem folosind unul dintre modelele de limbaj mari (LLM) Google Cloud care ajută la generarea automată a rapoartelor de transfer şi este conceput pentru a promova continuitatea, consecvenţa, siguranţa pacienţilor, economisindu-le în acelaşi timp semnificativ asistentelor medicale pentru a putea menţine supravegherea pacienţilor.
LLM se îndreaptă către detaliile prioritizate, cum ar fi modificările medicamentelor, rezultatele de laborator, fluctuaţiile semnelor vitale, preocupările pacientului şi răspunsul general la tratament.
În prezent, instrumentul IA este în curs de testare continuă la Spitalul UCF Lake Nona, iar pe termen mai lung, HCA Healthcare explorează utilizarea programului Google LLM Med-PaLM 2, de către alţi îngrijitori medicali.