Sistemul medical public a fost zguduit în ultimele săptămâni de probleme grave, precum cele din spitalele din Botoşani şi Urziceni. Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a avertizat miercuri că astfel de situaţii afectează încrederea în sistemul de sănătate şi în personalul medical şi a pledat pentru îmbunătăţirea modului de abordare a relaţiei medic - pacient.
"A fost situaţia de la Botoşani care, cel puţin pe mine, m-a afectat foarte serios şi care cred că trebuie să ne dea de gândit în ceea ce priveşte modul în care abordăm relaţia medicului cu pacientul şi poate că ar trebui să lucrăm mai mult la partea de empatie, care generează pacientului încredere şi care evită incidentele legate de situaţii cum a fost cea de la Botoşani", a afirmat prof. univ. dr. Alexandru Rafila.
„Din păcate, astfel de situaţii, precum cea de la Urziceni şi cea de la Botoşani, afectează încrederea în sistemul de sănătate şi în corpul medical, chiar dacă există şi situaţii pozitive”, a completat ministrul.
Potrivit ministrului, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) trebuie implicată în astfel de situaţii pentru că este instituţia care decontează serviciile medicale.
"Trebuie să implicăm neapărat şi Casa de Asigurări de Sănătate, pentru că, până la urmă, ei plătesc nişte servicii medicale pentru pacienţi. Or, dacă aceste servicii nu sunt prestate, este o problemă legată de modul de funcţionare a sistemului de sănătate", a mai spus Alexandru Rafila.
De asemenea, ministrul a subliniat importanţa procedurilor şi protocoalelor de intervenţie pentru chestiunile care sunt importante în spitale.