Campanie în premieră pentru prevenirea accidentului vascular cerebral

Campanie în premieră pentru prevenirea accidentului vascular cerebral

Fundaţia CardioPrevent din Timişoara a lansat în februarie o campanie în premieră pentru România, având ca scop prevenirea cazurilor de accident vascular cerebral (AVC) prin depistarea pacienţilor cu fibrilaţie atrială, problemă de natură cardiacă ce stă la baza unui procent însemnat al acestor accidente.

Campania se va desfăşura la nivelul municipiului Timişoara, iniţiatorii precizând că aproximativ 30% dintre AVC-urile letale din judeţ au drept cauză fibrilaţia atrială.

Coordonatorul campaniei este profesorul universitar Dan Gaiţă, preşedintele fundaţiei CardioPrevent şi coordonator naţional de prevenţie cardiovasculară încă din anul 2007.

El a precizat că în cadrul acţiunii vor fi testate gratuit aproximativ 6.000 de persoane, totodată urmărindu-se şi informarea acestora cu privire la cauzele care duc la producerea unui AVC şi la riscurile pe care le presupune fibrilaţia atrială.

Principalii vizaţi în cadrul campaniei sunt persoanele peste 65 de ani, dar şi cele care au depăşit vârsta de 55 de ani şi se află sub tratament pentru boli cardiovasculare sau diabet. Acestea sunt categoriile cele mai predispuse la fibrilaţie atrială, care poate apoi duce la producerea unui AVC.

viewscnt