Studiu: 43% dintre pacienţii români sunt nemulţumiţi de accesul la medicamente, iar 19% de atitudinea personalului medical

Studiu: 43% dintre pacienţii români sunt nemulţumiţi de accesul la medicamente, iar 19% de atitudinea personalului medical

43% dintre pacienţi sunt nemulţumiţi de accesul la medicamente, 20% se plâng de aglomeraţie şi nerespectarea programărilor la medic, iar 19% de atitudinea personalului medical, relevă un studiu efectuat pe 258 de pacienţi de către Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România (COPAC), citat de Agerpres.

Studiul a fost realizat la sfârşitul anului 2017 şi începutul acestui an, iar în cadrul acestuia au fost intervievaţi 258 de membri ai asociaţiilor de pacienţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 68 de ani.

Potrivit studiului, 26% dintre respondenţi au spus că au putut să aibă un diagnostic corect la o lună de la începerea procesului de analiză, 19% au afirmat că au avut acest diagnostic peste şase luni, iar 17% la peste un an de zile.

În privinţa accesului la serviciile medicale, 30% din totalul celor 258 de pacienţi intervievaţi au spus că nu au avut medic de specialitate în localitatea de domiciliu, ceea ce arată că accesul la medici este o problemă pentru pacienţi, a menţionat preşedintele COPAC, Radu Gănescu.

Studiul mai arată că 57% dintre respondenţi nu au avut acces la investigaţii gratuite pe perioada tratamentului.

De asemenea, dintre pacienţii intervievaţi, 60% au fost internaţi în ultimul an, iar 38% au afirmat că nu au existat toate medicamentele necesare în spital.

viewscnt