Un asistent AI pentru sănătate, lansat de Micosoft

Un asistent AI pentru sănătate, lansat de Micosoft

Sistemele de sănătate adoptă inteligenţa artificială (AI) pentru a simplifica sarcinile administrative şi a îmbunătăţi accesul la îngrijire şi asistenţă medicală oferite pacienţilor. Microsoft a lansat primul asistent vocal AI unificat din industria de sănătate, care permite medicilor să eficientizeze documentaţia clinică, să obţină informaţii şi să automatizeze sarcinile.

Compania americană de tehnologie a lansat luni primul asistent AI generativ pentru fluxul de lucru clinic. Instrumentul de AI, botezat Dragon Copilot, este proiectat pentru a simplifica sarcinile administrative şi a îmbunătăţi asistenţa medicală acordată pacienţilor, a declarat luni compania.

instrumentul inteligent poate să completeze mai eficient documentele, cu ajutorul unor funcţii precum generarea însemnărilor în mai multe limbi şi dictarea în limbaj natural.

Medicii care lucrează în ambulatoriu, în spital, în departamentele de urgenţă şi în alte medii de îngrijire pot beneficia de capacităţile AI pentru eficientizarea sarcinilor administrative, precum documentarea îngrijirii şi navigarea prin fluxurile de lucru ale dosarului electronic de sănătate, putându-se concentra mai bine pe îngrijirea pacienţilor.

Noile capabilităţi permit medicilor să automatizeze sarcini cheie, cum ar fi  conversaţiile cu pacienţii, dovezile clinice, scrisorile de trimitere şi rezumatele notiţelor după vizita medicală, într-un singur spaţiu de lucru centralizat, a precizat compania într-un comunicat.

Instrumentul inteligent ar putea astfel uşura munca de documentare a medicilor, reunind capacităţile de dictare vocală în limbaj natural cu capacităţile de ascultare ambientală, adaptate asistenţei medicale, care ajută clinicienii să documenteze înregistrările şi conversaţiile cu pacienţii pentru a eficientiza consultaţiile şi a oferi o asistenţă medicală îmbunătăţită.

Totodată, funcţia de asistent AI încorporată permite medicilor să efectueze căutarea unor informaţii medicale cu scop general din surse de conţinut de încredere.

Cu ajutorul acestor capacităţi AI, 70% dintre medici au declarat că şi-au redus sentimentul de epuizare şi oboseală, 62% dintre medici spunând că sunt mai puţin predispuşi să părăsească sistemul medical, în timp ce 93% dintre pacienţi au raportat o experienţă generală mai bună, potrivit sursei citate.

Noul instrument inteligent va fi disponibil în Statele Unite şi Canada în luna mai, urmat de Marea Britanie, Germania, Franţa şi Olanda, compania declarând că îşi propune să aducă nouă experienţă AI şi pe alte pieţe cheie care utilizează în prezent un asistent AI vocal al companiei.

„Suntem conştienţi de epuizarea administrativă care îi afectează pe medicii şi asistenţii noştri medicali şi de nevoia de îmbunătăţire a accesului la îngrijire pentru pacienţi, iar cea mai nouă evoluţie a Dragon reprezintă un pas înainte semnificativ în reducerea acestei tensiuni”, a declarat Glen Kearns, şeful departamentului de IT de la un spital canadian din Ottawa.

Capacităţile de vorbire ale instrumentului AI au ajutat clinicienii să documenteze miliarde de fişe ale pacienţilor, în timp ce tehnologia AI ambientală a asistat peste 3 milioane de conversaţii cu pacienţii în 600 de organizaţii medicale numai în ultima lună, a mai precizat compania.

viewscnt