În decembrie 2023, prof. univ. dr. Viorel Jinga a fost ales pentru un nou mandat de rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti. Alegerea era aşteptată, în condiţiile în care a fost singurul candidat pentru funcţia de rector. Echipa de conducere a fost completată cu 6 prorectori, prin votul Senatului universităţii.
Astfel, prorectorul pentru învăţământul universitar de licenţă şi de master este prof. univ. dr. Valentina Uivarosi, prorectorul pentru învăţământul postuniversitar este prof. univ. dr. Cătălina Poiană, prorectorul pentru cercetare ştiinţifică şi inovare este prof. univ. dr. Maria Simona Ruţă, prorectorul pentru organizarea si dezvoltarea activităţilor studenţeşti este prof. univ. dr. Silviu Mirel Pituru, prorectorul pentru cooperare internaţională este prof. univ. dr. Bogdan O. Popescu, iar prorectorul pentru strategie instituţională, evaluare academică şi calitate este prof. univ. dr. Florentina Ligia Furtunescu.
Toţi prorectorii UMF "Carol Davila" au fost validaţi prin votul membrilor Senatului universităţii.
UMF "Carol Davila" este cea mai mare universitate de medicină şi farmacie din ţară şi a lansat în ultimul timp mai multe proiecte în premieră naţională.
Astfel, universitatea a inaugurat un centru de cercetare-dezvoltare de structuri terapeutice inovative şi dezvoltă un proiect ce vizează dezvoltarea unui centru digital de training în tratamentul minim-invaziv şi intervenţional.
Unul dintre cele mai importante proiecte ale universităţii este crearea Institutului de Cercetare Dezvoltare în Genomică. Înfiinţarea acestui institut va avea un impact considerabil asupra dezvoltării medicinei personalizate în România, mizele fiind realizarea genomului naţional de referinţă, identificarea unui panel de mutaţii caracteristic populaţiei din ţara noastră şi transpunerea acestor informaţii în practica clinică.
La finalul anului trecut, UMF "Carol Davila" a primit, pentru prima dată, acreditarea instituţională internaţională pe baza standardelor World Federation for Medical Education.